Red Herring – Sprzedaż firm
  • O nas
  • Oferta
  • Klienci
  • Insights
  • Kontakt
Redherring.pl / Fuzje i Przejęcia / Pokolenie baby boomers a sprzedaż firm

Pokolenie baby boomers a sprzedaż firm

Kiedy jest najlepszy moment na sprzedaż biznesu - emerytura?
19.07.2024 2 minuty czytania Tomasz Jakowiecki

Czy biznesy zakładane w latach 90. przez tzw. baby boomers faktycznie sprzedają się dobrze?

Aby odpowiedzieć na pytanie o baby boomers, zacytuję wypowiedzi moich kolegów po fachu, które słyszałem bardzo często na początku mojej przygody z doradztwem transakcyjnym.

„Rynek sprzedaży przedsiębiorstw będzie rósł” – mówili z przekonaniem.

I ciąg dalszy tej opinii brzmiał zwykle tak:

„A to dlatego, że w Polsce przedstawiciele powojennego wyżu demograficznego na początku lat 90. zakładali biznesy i teraz dochodzą do wieku emerytalnego, więc będą masowo sprzedawać swoje firmy”.

Teraz wiem, że to bzdura.

Przez ponad 10 lat, od których jestem w tej branży, spotkałem ponad 500 właścicieli chcących sprzedać swój biznes. Większość z nich miało nie więcej niż 50 lat. Co więcej, spośród tych, którzy zdecydowali się powierzyć nam swoje usługi, tylko kilku było w wieku okołoemerytalnym.

Czy to dlatego, że po prostu lepiej się dogadujemy z ludźmi w naszym wieku?

Trochę pewnie tak.

Jednak główny powód jest taki, że po prostu absolutna większość firm, zakładanych w latach 90. i prowadzonych przez przedstawicieli tzw. baby boomers, pochodzi z tradycyjnych branż, prowadzonych w oldschoolowy sposób, często własnoręcznie, bez wdrażania nowoczesnych technologii. To nie są podmioty, które będą się cieszyły specjalnymi względami wśród potencjalnych nabywców.

Potwierdzają to statystyki publikowane przez Mergermarket. Od 2013 roku liczba transakcji M&A zarejestrowana w Polsce waha się między ok. 250 do trochę ponad 300, z lekkim trendem wzrostowym. Za ten przyrost odpowiadają jednak branże nowoczesnych technologii, w których dominują młodsi przedsiębiorcy.

Planujesz sprzedaż swojej firmy? Zapraszamy do kontaktu.

Sprzedaj swój biznes ebook

Zapisz się do newslettera i odbierz za darmo e-book „Sprzedaj swój biznes”



    Umów bezpłatną rozmowę







      Red Herring – Sprzedaż firm

      © 2025 Red Herring. All rights reserved.

      • Linkedin
      • YouTube
      • Facebook
      • Polityka prywatności
      • Polityka plików cookies
      • Polityka plików cookies (EU)
      Zarządzaj swoją prywatnością

      Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

      Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

      Funkcjonalne Zawsze aktywne
      Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
      Preferencje
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
      Statystyka
      Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
      Marketing
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
      Statystyka

      Marketing

      Funkcje
      Zawsze aktywne

      Zawsze aktywne
      Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
      Zarządzaj opcjami
      {title} {title} {title}