Czym jest dry run?
Jeśli sprzedajesz swój biznes, Twój pierwszy kontakt z potencjalnym nabywcą to moment kluczowy w całym procesie. Często związany z intensywnymi emocjami, oczekiwaniami, nadzieją. I, co tu dużo mówić – również ze stresem. Wiadomo, że chcesz wypaść jak najlepiej, zrobić jak najlepsze wrażenie na rozmówcy.
W tym całym emocjonalnym roller coasterze łatwo się pogubić. Skąd masz wiedzieć, o czym mówić, na czym się skupić, co przemilczeć, co rozwinąć…?
Nie musisz sam/sama tego wiedzieć. Jesteśmy od tego, żeby do takiej rozmowy odpowiednio Cię przygotować. Dlatego zanim dojdzie do jakiejkolwiek interakcji pomiędzy Tobą a sprzedającym, ZAWSZE przeprowadzamy z Tobą wielogodzinną próbną sesję negocjacyjną. To właśnie DRY RUN.
Dlaczego dry run jest takie ważne?
Dlatego że – cytując powiedzenie znane z amerykańskich filmów – „wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie”.
I to prawda! Absolutnie każda rzecz, którą powiesz (albo której nie powiesz) podczas spotkania z potencjalnym nabywcą, ma wpływ na postrzeganie ryzyka oraz korzyści związanych z transakcją.
A to właśnie te czynniki kształtują zainteresowanie danego kupującego przedsiębiorstwem. Pamiętaj, że zainteresowanie, przekładające się na chęć zakupu, to popyt, który wpływa na skłonność nabywcy do złożenia Ci lepszej oferty.
Istnieje wiele sposobów na powiedzenie tego samego:
- Można udzielić informacji uspokajając odbiorcę, a można też poruszyć mnóstwo niepotrzebnych wątków, które potem będą nam się odbijały czkawką przez cały proces.
- Można też zupełnie niepotrzebnie zataić ważne informacje (np. wady w przedsiębiorstwie), które na danym etapie powinny być ujawnione. A ich przedstawienie w kolejnych krokach bardziej zaszkodzi niż pomoże.
Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie próbnej rozmowy, zanim przejdziemy do właściwego spotkania z potencjalnym nabywcą.
Jak to wygląda w Red Herring?
W Red Herring taka próbna rozmowa trwa minimum 4–5 godzin i jest obowiązkowym elementem dla każdego Klienta, z którym przygotowujemy się do procesu sprzedaży firmy.
Po samym spotkaniu otrzymujesz od nas obszerny materiał, w którym zawarte są:
- podstawowe zasady prowadzenia negocjacji;
- katalog najczęstszych i najtrudniejszych pytań od nabywców;
- przykłady poprawnych odpowiedzi na pytania.
Przygotowanie do spotkania z nabywcą to absolutna podstawa – i to mimo tego, że ZAWSZE to my organizujemy i prowadzimy takie spotkanie oraz jesteśmy na nim obecni razem z Tobą.
W Red Herring możesz mieć pewność, że nie pominiemy tego etapu. Jeśli zastanawiasz się nad sprzedażą swojego biznesu, zgłoś się do nas.