Red Herring
  • O nas
  • Oferta
  • Klienci
  • Insights
  • Kontakt
Redherring.pl / Fuzje i Przejęcia / Dry run, czyli próba generalna przed pierwszą rozmową z potencjalnym nabywcą

Dry run, czyli próba generalna przed pierwszą rozmową z potencjalnym nabywcą

05.08.2024 3 minuty czytania Julia Knapik

Czym jest dry run?

Jeśli sprzedajesz swój biznes, Twój pierwszy kontakt z potencjalnym nabywcą to moment kluczowy w całym procesie. Często związany z intensywnymi emocjami, oczekiwaniami, nadzieją. I, co tu dużo mówić – również ze stresem. Wiadomo, że chcesz wypaść jak najlepiej, zrobić jak najlepsze wrażenie na rozmówcy.

W tym całym emocjonalnym roller coasterze łatwo się pogubić. Skąd masz wiedzieć, o czym mówić, na czym się skupić, co przemilczeć, co rozwinąć…?

Nie musisz sam/sama tego wiedzieć. Jesteśmy od tego, żeby do takiej rozmowy odpowiednio Cię przygotować. Dlatego zanim dojdzie do jakiejkolwiek interakcji pomiędzy Tobą a sprzedającym, ZAWSZE przeprowadzamy z Tobą wielogodzinną próbną sesję negocjacyjną. To właśnie DRY RUN.

Dlaczego dry run jest takie ważne?

Dlatego że – cytując powiedzenie znane z amerykańskich filmów – „wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie”. 

I to prawda! Absolutnie każda rzecz, którą powiesz (albo której nie powiesz) podczas spotkania z potencjalnym nabywcą, ma wpływ na postrzeganie ryzyka oraz korzyści związanych z transakcją.

A to właśnie te czynniki kształtują zainteresowanie danego kupującego przedsiębiorstwem. Pamiętaj, że zainteresowanie, przekładające się na chęć zakupu, to popyt, który wpływa na skłonność nabywcy do złożenia Ci lepszej oferty.

Istnieje wiele sposobów na powiedzenie tego samego:

  • Można udzielić informacji uspokajając odbiorcę, a można też poruszyć mnóstwo niepotrzebnych wątków, które potem będą nam się odbijały czkawką przez cały proces.
  • Można też zupełnie niepotrzebnie zataić ważne informacje (np. wady w przedsiębiorstwie), które na danym etapie powinny być ujawnione. A ich przedstawienie w kolejnych krokach bardziej zaszkodzi niż pomoże. 

Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie próbnej rozmowy, zanim przejdziemy do właściwego spotkania z potencjalnym nabywcą.

Jak to wygląda w Red Herring?

W Red Herring taka próbna rozmowa trwa minimum 4–5 godzin i jest obowiązkowym elementem dla każdego Klienta, z którym przygotowujemy się do procesu sprzedaży firmy.

Po samym spotkaniu otrzymujesz od nas obszerny materiał, w którym zawarte są:

  • podstawowe zasady prowadzenia negocjacji;
  • katalog najczęstszych i najtrudniejszych pytań od nabywców;
  • przykłady poprawnych odpowiedzi na pytania.

Przygotowanie do spotkania z nabywcą to absolutna podstawa – i to mimo tego, że ZAWSZE to my organizujemy i prowadzimy takie spotkanie oraz jesteśmy na nim obecni razem z Tobą.

W Red Herring możesz mieć pewność, że nie pominiemy tego etapu. Jeśli zastanawiasz się nad sprzedażą swojego biznesu, zgłoś się do nas.

Zapisz się do newslettera i odbierz za darmo e-book „Sprzedaj swój biznes”



    Umów bezpłatną rozmowę







      Red Herring

      © 2025 Red Herring. All rights reserved.

      • Linkedin
      • YouTube
      • Facebook
      • Polityka prywatności
      • Polityka plików cookies
      • Polityka plików cookies (EU)
      Zarządzaj swoją prywatnością

      Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

      Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

      Funkcjonalne Zawsze aktywne
      Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
      Preferencje
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
      Statystyka
      Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
      Marketing
      Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
      Statystyka

      Marketing

      Funkcje
      Zawsze aktywne

      Zawsze aktywne
      Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
      Zarządzaj opcjami
      {title} {title} {title}